Ідея прибрати каштани, що ростуть на центральному бульварі міста, досить не нова і вона передбачає розширення проїжджої частини Шевченка для збільшеного транспортного навантаження.

Так, кількість транспорту в місті, у порівнянні з початком ХІХ століття, зросла суттєво. Місто пережило не один генплан, який би мав вирішити цю проблему, але у генплані 1984 року ця проблема ще не була настільки актуальною, а у генплані 2011 року вона так само не вирішилась. І не дивно. Досить логічні рішення не були враховані, тому що головною метою генплану було зовсім не покращення життя міста, як не дивно. Це моя особиста думка.

Перенесення Залізничного вокзалу, що є квінтесенцією всього рішення і викликає багато обурення та суперечок, спрямоване лиш на те, щоб пустити транзитний автотранспорт замість залізниці через місто, для побудованих згодом логістичних центрів. Сумний приклад винесеного за місто автовокзалу ви можете бачити – він нікому там не потрібний. Бо вокзали – це великі вузли, на яких тримається місто, і я не знайшов ні одного вдалого прикладу винесення вокзалів за місто. Ця утопія призведе до занепаду залізниці так само, як в Черкасах занепав автовокзал. Подивіться на Київ – вокзали в центрі, Одеса, Москва, Львів, Санкт-Петербург, Будапешт, Відень, Лондон, Париж – всі вокзали включені в інфраструктуру міста, ніхто з міста їх не виносить на околиці, хоча міста значно більші за Черкаси не в один раз. А чому не рубають дерева на київському бульварі Шевченка? Він в центрі, транспорту більше – а бульвар стоїть.

Щось тут нас вводять в оману… Очевидно, що бізнес замовив генплан – бізнес отримав рішення, як зручне для нього. Вулиці, паралельні до Шевченка, так і не отримають необхідне навантаження… Загальноєвропейська тенденція – це зменшення транспортних потоків через центр міста, штучно звужуючи вулиці, натомість надаючи перевагу громадському транспорту, велосипедам. Ми робимо навпаки – розширюємо центральну магістраль, скорочуємо міський громадський транспорт, створюємо парковки в тих місцях, де мали би бути люди…

Тому не дивно, що для вирішення «помилок», які все ж таки не вирішені генпланом, тепер треба руйнувати бульвар, замість того, щоб зробити цікавий благоустрій, вилікувати дерева, якщо є дійсно проблеми, замінити їх.

Не дивно, що й архітектори мовчать, бо професійну честь та цехову єдність давно замінив фінансовий інтерес. Так, архітектура в сучасному стані давно вже не мистецтво, це серйозний бізнес, але де звичайна людська совість та патріотизм?

Бульвар треба привести до порядку, створити зонування – розбити на ділянки під різні види озеленення та геопластику, вздовж обладнати велодоріжки з відповідною інфраструктурою навколо них (огородження, розмітка, світлофори, велостоянки і т.п.), наситити малими формами…

Врешті-решт, як міська влада не має довіри до  жителів  міста – це вже вона демонструвала неодноразово, подекуди називаючи черкащан «заколотниками» – то проведіть нормальний всеукраїнський конкурс на вирішення благоустрою бульвару, хочете – всесвітній – це нормальна світова практика. Але не ховаючи кота (проекта) в мішку, роблячи шкоду місту. А, можливо, це просто ще одна тролінгова акція міської влади, спрямована на відсторонення уваги мешканців міста від інших, більш суттєвих справ… Час покаже, але бульвар так просто черкащани не здадуть. І не думаю, що купа свят з дармовою їжею, які так полюбляють автори «міста успіху», якось це вирішать…

Федір Гонца, архітектор

* передрук, пост на персональному блозі



реклама

Інші матеріали по темі:

Коментарі  

 
+1 #27 sergo 19.03.2012 19:45
Цитую Тутешний:
обратите внимание, только задаешь конкретный вопрос, сразу минусуют статус... :D

у тебя гранаты не той системы!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #26 Черкащанка 15.03.2012 21:39
Дякую, Федоре. Приємно, що у нас є такі небайдужі молоді і талановиті архітектори. Сьогодні, до речі, була на Печерську і звернула увагу на алею каштанів (дуже схожу на нашу рідну черкаську) уздовж бульвару Лесі Українки. Комунальники проводили благоустрій. В очі кинулися нові лавки і неонові метелики над ними. Напевне ввечері це дуже гарно виглядає і романтично! І стало страшно, що нашу алею можуть зруйнувати.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+1 #25 Федір Балаба 15.03.2012 21:32
Мені важко уявити, яким буде план зонування території міста, який за законом повинен спиратися на рішення генерального плану. Відчуваю, це буде жах.
До речі, багато часу потратив на пошук прикладів по зонуванню в іноземних містах, щоби знати з чим матиму в майбутньому справи.
Ось дві мої презентації для ознайомлення:
1)http://dl.dropbox.com/u/61259309/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BF%D0%BE%20%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8E.pptx
2)http://dl.dropbox.com/u/61259309/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BF%D0%BE%20%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8E%20%28%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B0%29.pptx
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #24 Федір Балаба 15.03.2012 21:31
Мені самому не подобається генеральний план міста, за реалізацію якого я нещодавно офіційно відповідаю на своїй посаді. Прикро :(
З приводу реконструкції центральної магістралі міста, почав вивчати приклади іноземних міст. Особливо подобаються італійські проекти вулиць.
Тут документ проекту реконструкції Mendocino Avenue в місті Санта-Роза (США): http://ci.santa-rosa.ca.us/doclib/Documents/Mendo-Final%20Plan042909-sm%202.pdf
... кому цікаво.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #23 sergo 14.03.2012 22:16
Цитую Ужасть:
Цитую Оксана Колісник:
Цитую Ужасть:
Цитую Оксана Колісник:
Підтримую Федора! А ось чому язики ковтнули архітектори? Де їхня професійна Спілка? Де ота сама Спілка Дизайнерів?

Это Вы Дмитренка спрашиваете? А где же Вы до этого свой перо или язык держали??? Или вас дизайнерские решения местечковых черкасских правителей 15 летнего правления умиляют?
А Вас, я так зрозуміла, вони естетично ображають. Так? То Ви вирішили заохотити ще більше, так би мовити, "каки" в місті назло їм? По-дитячому якось, друже! Ви не знаходите?

Я, за конструктивизм! Я против разделения на наших и врагов, красных и белых. Мне многие решения местной черкасской власти не нравятся, и я их не разделяю. Многое не нравится из того, что и как сделано их попередныками... Я против оголтелой ненависти к тем, кто не разделяет вашу точку зрения.

нам-то не гони...
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+2 #22 sergo 14.03.2012 22:08
Цитую Сергій Кузляєв:
Продовження......

Сергей Одарыч: Про вокзали не зовсім згоден. Позгадував свої поїздки - а я дуже часто у Європі користуюся потягами, дуже швидко і комфортно. Так ось. Дійсно, у крупних містах вокзали часто розміщені на "околиці центру". Але. Там вони виконують ТІЛЬКИ ПАСАЖИРСЬКУ функцію і привозять сотні тисяч працівників щоденно на роботу в мегаполіс (Лондон, Мюнхен, Мілан). Дуже часто (майже завжди!!!) вокзал у центрі робиться тупіковим, тобто, місто не "розрізається" навпіл (Мюнхен, Стокгольм, Осло). А якщо залізниця наскрізна - часто ховається під землю. У Черкас нема і не буде таких пасажиропотоків , в нас переважно вантажні перевезення. Ніякої трагедії не бачу в тому, щоб цистерни не їздили через центр міста. До речі, в зоні майбутнього вокзалу проходитиме автобан, поруч - аеропорт.

дядя бредит!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-2 #21 Оксана Колісник 14.03.2012 20:36
Цитую Ужасть:
Цитую Оксана Колісник:
Цитую Ужасть:
Цитую Оксана Колісник:
Підтримую Федора! А ось чому язики ковтнули архітектори?..

Это Вы Дмитренка спрашиваете? А где же Вы до этого свой перо или язык держали???
А Вас, я так зрозуміла, вони естетично ображають. Так?

Я, за конструктивизм! ...Мне многие решения местной черкасской власти не нравятся, и я их не разделяю. Я против оголтелой ненависти к тем, кто не разделяет вашу точку зрения.
Тоді чого ж Ви так на мене кидаєтеся? З цього Вашого постав виплиає, що Вам, за великим рахунком, все, зрештою, паралельно. То в чому ж справа? Де ж та конструктивніст ь (не конструктивізм: ), послідовність?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #20 Сергій Кузляєв 14.03.2012 18:52
Продовження....

Fedir Gontsa: про вокзали.. зараз під рукою немає прикладів... Минулого генплану винесли автовокзал, бо там все було і аєропорт і магістраль, що стало - автовокзалом не користуються бо він далеко і не зручно, а маршрутки туляться там де зручно людям, тоб то в центрі. наприклад такому самому місті як Вінниця не так, автовокзал в центрі там увесь пасажирський транспорт і ніде більше маршрутки не туляться. так самой й залізницею - втратимо.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #19 Сергій Кузляєв 14.03.2012 18:52
Продовження......

Сергей Одарыч: Про вокзали не зовсім згоден. Позгадував свої поїздки - а я дуже часто у Європі користуюся потягами, дуже швидко і комфортно. Так ось. Дійсно, у крупних містах вокзали часто розміщені на "околиці центру". Але. Там вони виконують ТІЛЬКИ ПАСАЖИРСЬКУ функцію і привозять сотні тисяч працівників щоденно на роботу в мегаполіс (Лондон, Мюнхен, Мілан). Дуже часто (майже завжди!!!) вокзал у центрі робиться тупіковим, тобто, місто не "розрізається" навпіл (Мюнхен, Стокгольм, Осло). А якщо залізниця наскрізна - часто ховається під землю. У Черкас нема і не буде таких пасажиропотоків , в нас переважно вантажні перевезення. Ніякої трагедії не бачу в тому, щоб цистерни не їздили через центр міста. До речі, в зоні майбутнього вокзалу проходитиме автобан, поруч - аеропорт.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #18 Сергій Кузляєв 14.03.2012 18:51
Ось знайшов таку переписку між автором і Сергієм Одаричем у мережі "Фейсбук".
Для розуміння ситуації виставляю її тут

Сергей Одарыч: Федоре, багато абсолютно правильних слів. Окрім одного, найголовнішого твердження. Міська влада НЕ ПРОПОНУЄ і НЕ ПРОПОНУВАЛА розширювати проїжджу частину бульвара Шевченка. Навпаки, я пропоную звузити кожен напрямок руху із 7 до 6 метрів. Таким чином додавши пішоходам і велосипедистам додаткових 2 метри. І при кожному виступі я на цьому наголошую. Краще запропонуйте, як на бульварі облаштувати безпечну і комфортну пішохідну зону. Не загальними гаслами, а конкретно:)

Fedir Gontsa ок, як буде час вільний, помалюю. Просто всі кругом десь наголошують і від того немає в людей розуміння, що і як буде.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

bigmir)net TOP 100