Через війну старша викладачка Харківського національного університету імені Івана Котляревського Юлія Білинська переїхала до Черкас, але й тут продовжує здійснювати викладацьку діяльність у галузі культури й мистецтв. Так, два рази на тиждень вона проводила тренажі для акторів Черкаського драмтеатру.
Про це пише «Нова Доба».
Юлія Білинська навчає студентів акторської майстерності та сучасних перформативних технік. Тренажі — це заняття для артистів, під час яких вони покращують техніку та вдосконалюють органічне існування на сцені. Базові вправи з перформативної практики започаткували польський театральний режисер, теоретик театру Єжи Гротовський та італійський театральний режисер, педагог Еудженіо Барба.
Під час тренажів пані Юлія вчила акторів використовувати сучасні театральні прийоми й форми, аби досягти інакшого, непобутового існування на сцені.
— Загалом ми працювали в трьох напрямах. Зокрема, робили вправи, що необхідно виконувати в парі. За допомогою техніки «партнеринг» актори послуговувались методом контактної імпровізації. Також здійснювали роботу з автентичним рухом та ансамблевою працею. Актори вчились відчувати партнерів, знаходити їх у просторі без комунікації та всіляких знаків, — розповіла Білинська.
На її думку, проводити такі заняття надважливо, адже театральна діяльність в Україні має постійно вдосконалюватись та відповідати європейському рівню.
— Зараз є небагато театрів, де працюють із акторською психологією. Але функціонують школи, де пропрацьовують цей аспект. Тож, аби артисти ефективно взаємодіяли з режисером, вони повинні бути мобільними, працювати швидко і якісно. Окрім цього, мислення сучасного глядача кліпове. Тому театр має широко застосувати різні форми візуалізації, але й водночас не нагадувати телевізійне реаліті-шоу. Це мистецтво, що шукає свою мову, — зазначила пані Юлія.
Тренерці сподобалось працювати з черкаськими артистами, адже під час занять у них не виникало непорозумінь, а всі учасники почувались вільно.
— У Черкаському драмтеатрі — чудовий колектив. Між ними не виникало конфліктів, а для закладів культури це є найбільш цінним. Адже команда повинна рухатись в одному напрямі. Тренажі спрямовані на те, аби партнери сприймали одне одного справжніми, були розкутими й могли домовлятися. Думаю, що нам це вдалося, — поділилась Юлія Білинська.