реклама Делікат

У Черкасах на перехресті вулиць Небесної Сотні та Гоголя днями зрізали дерева. У міській раді думки щодо того, чи є в забудовника дозвіл на видалення, розділилися, пише Про все

Світлини зрізаних дерев опублікував черкащанин Костянтин Проценко.

399933078_2721927597945440_7313305520725500904_n-1-769x1024

- Отак садовили люди дерева, дбали про красу, затишок, прохолоду в літню спеку, мабуть, мріяли про зелене місто. Але минуло 30 років, прийшли люди з бензопилою. І немає вже ані краси, ані затишку, ані захисту у спекотний день. Проте, чи є в місті влада, я навіть не питаю. Бо ситий голодного не розуміє. Вони живуть серед дерев, а ми маємо жити серед каміння, - написав він.

За адресою, де зрізали дерева - Гоголя, 291 - уже кілька років триває реконструкція житлового будинку під магазин з прибудовою і надбудовою другого і третього поверхів.

Начальник відділу екології ЧМР Володимир Гусаченко у коментарі Про все розповів, що міська рада не надавала дозвіл на видалення дерев за цією адресою.

- Черкаською міською радою дозвіл на знесення дерев не надавався. Надалі питанням має займатися муніципальна інспекція, поліція. Ми не шукаємо тих, хто зрізає дерева. Коли до нас звертаються за дозволом, спеціальна комісія виїжджає на місце та встановлює вид і стан дерев. Якщо вони підлягають видаленню - ми їх вносимо в акт і подаємо на розгляд виконавчого комітету. Після рішення виконкому щодо видалення аварійних дерев ми видаємо ордер. На "живі" дерева ми дозволу не даємо. Тут 100% міська рада не давала ніяких дозволів, - зазначив Гусаченко.

На місці зрізаних дерев, скоріш за все, планують облаштувати парковку поблизу магазину, розповідає для Про все директор департаменту архітектури та містобудування Артур Савін.

- Будівництво магазину за цією адресою триває вже декілька років. Раніше там стояли два "павільйони-розливайки". Їх знесли. У складі проєкту цього магазину був зазначений благоустрій і парковка. Я так розумію, на місці дерев вони якраз планують облаштувати стоянку. Тому це не нове будівництво. Але це не означає, що потрібно було зносити ті дерева. На мою думку, їх можна було зберегти, навіщо їх вирізали - я не знаю. Якщо є дозвіл на будівництво - це не означає, що можна робити все, що завгодно. Тому коли забудовники прикриваються такими документами - це неправильно. Парковка там, в принципі, потрібна. Але це не означає, що можна було вирізати дерева, тим більше, що дозвіл на їх знесення не надається автоматично. Це потрібно було погоджувати, - каже Савін.

У тому, що забудовник повинен брати дозволи на зрізання дерев, незалежно від того, де він будується, запевняє і міський голова Черкас Анатолій Бондаренко.

- Навіть якщо ділянка перебуває в його приватній власності він повинен першочергово сплатити компенсацію за дерева, потім взяти дозвіл на їх вирізання. Все залежить від добросовісності забудовника. Кричуща ситуація, вона повторюється і повторюється, тому що, на жаль, законодавство недосконале й немає жорсткого покарання за ці дії. Будемо реагувати, займатися цим питанням, - коментує для Про все міський голова.

Водночас Олександр Печиборщ, який здійснює технічний нагляд за будівництвом магазину по вулиці Гоголя, у коментарі Про все зазначає, що забудовник мав законні права на вирізання дерев у межах будівельної ділянки.

- Є Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності", де вказано, якщо забудовник отримав дозвіл на початок виконання будівельних робіт, то в межах будівельної ділянки будь-яких інших дозволів йому не потрібно, в тому числі й на знесення дерев, - говорить Олександр Печиборщ. - У нас є дозвіл на початок виконання будівельних ротіб, а щоб його отримати треба пройти декілька кіл пекла. При видачі містобудівних умов та обмежень департаментом архітектури та містобудування погоджується сам генеральний будівельний план з визаченням паркомісць, червоних ліній тощо. Проєктувальник не має права порушити ці містобудівні умови, на підставі яких він розробляє проєкт. У містобудівних умовах вказано, яка максимальна поверховість повинна бути, які паркомісця передбачені, їхня кількість. Далі розроблений проєкт проходить державну експертизу. Тільки після отримання висновку експертизи забудовник може отримати дозвіл на початок виконання будівельних робіт. Всі ці документи є. Якщо проєктом передбачено, що якесь дерево чи насадження підлягає знесенню, то згідно до Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" воно може бути знесене без додаткових дозволів.

Про те, що всі документи на будівництво погоджені розповів у коментарі Про все й заступник начальника управління інспектування Черкаської міської ради Євгеній Моргонюк. Також від зазначив, що забудовник має здійснити озелення території після закінчення будівництва.

- У них (ред. - забудовників) є генеральний план, є містобудівні умови, усе погоджено, в тому числі й відділом екології, який контролює вирізку цих дерев. У їхній (ред. - забудовників) проєктній документації зазначено, що по завершенню робіт з будівництва вони зобов'язані провести озеленення прилеглої території. У проєкті вказано, який вигляд це має мати в кінцевому результаті. Я особисто спілкувався з керівником будівництва. Він мені пояснив, що цього року вони планують там облаштувати клумби тощо, засіяти траву. Якщо дозволятимуть погодні умови - вони, навіть, висадять дерева. У проєкті чітко прописано, якщо вони відновлять благоустрій і здійснять озелення, то питань до організації, яка займається будівництвом, немає. Погодження відділу екології ставиться на самому проєкті. Забудовники також беруть погодження, наприклад, в КП "Міськсвітло", КП "ЧЕЛУАШ", в поліції. І кожна організація виїжджаючи на місце перевіряє чи роботи дозволені нормами і правилами, - пояснив Моргонюк.

У Законі "Про регулювання містобудівної діяльності" вказано, що за наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Водночас, як бачимо з відповідей журналістам, деякі чиновники міської ради говорять, що забудовник не мав зрізати дерева, навіть, маючи всі необхідні дозволи. Проте покарати його за це зараз також ніхто не може, адже він взяв на себе зобов'язання зайнятися озелененням території, де здійснив вирубку дерев, найближчим часом. Лише у випадку невиконання цього, контролюючі органи можуть притягти бізнесмена до відповідальності.

реклама

Коментарі  

 
0 #8 Посадять платани 08.11.2023 20:38
У Законі "Про регулювання містобудівної діяльності" вказано, що за наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Дерева росли за межами будмайданчика на муніцепальній ділянці ,яка забудовнику не належить!!! Кваліфікація управління інспектування=0
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+8 #7 Надежда 08.11.2023 19:16
Казаряны совсем обнаглели. Сколько можно терпеть их беспредел в нашем городе?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+8 #6 Диво 08.11.2023 15:58
Якщо у людей чоловічої статі стільки натхнення і сил хороводити інспекції, вмикати дурня,знищувати дерева...
чому вони вважаються непридатними до війська???
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+17 #5 Бондарян 08.11.2023 14:56
Я не знаю що вже ..., придумайте самі але не бийте ногами.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+12 #4 Ольга Іванівна 08.11.2023 14:23
Забудовникам Черкас певної ... національності нічого не вартує купити із потрохами місцевих чиновників.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-24 #3 Турист 08.11.2023 13:30
От чортові писаки. З ваших пер капає яд... Що небуть якби тільки вжалити...
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+17 #2 Андрей 08.11.2023 12:54
Тоже самое с самозазватом автостоянки на Пастеровская-Невского большая. Вырезали уже 3 дерева у одного ствол 2 метра и мало того легковыми авто воруют дрова с этих деревьев. Деревья здоровые
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+20 #1 Пшонка 08.11.2023 12:53
Савін, не бреши. Там не було розливайок. Один павільон займавсь продажем напівфабрикатів , другий варив непогану каву.
До речі, як там секта «АллатРа», до якої ти начебто маєш якесь відношення, разом із Залізякою?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

реклама Делікат

bigmir)net TOP 100