реклама Делікат

Митрополит Черкаський і Канівський (УПЦ МП) Софроній у інтерв’ю «Главкому» заявив, що нині в Українській православній церкві Московського патріархату панують проукраїнські настрої.

Нагадаємо, ще кілька місяців тому владику Софронія вважали чи не єдиним ієрархом цієї церкви, який відверто декларував свою проукраїнську позицію.

На запитання журналіста, чи є в УПЦ МП ті, хто підтримує політику президента РФ Володимира Путіна, митрополит Софроній відповів:

– Я не знаю, чи є люди, які Путіна підтримують, та й не можу вам казати. Однак, так чи інакше, в Україні зараз такий стан, що якби хтось підтримував напряму Путіна, він би, мабуть, не висловлювався тепер. Зараз в Церкві переважно проукраїнські настрої. Я не єдиний.

Владика Софроній відкинув поширену думку, що його церква «не надала достатньої підтримки народу в час складних випробувань».

– Це неправда, – наголосив митрополит. – Якщо навіть люди так і думають, то люди просто не все знають. Завжди церква підтримувала народ. Православна церква все робить не для показу. Але якщо вже всі хочуть так дізнатися, то першими на Майдані були наші монахи із монастиря Десятинної церкви. Другими були представники нашої митрополії і нашого монастиря. Але це все робиться за необхідності, але не показово. Не для того, щоб нас бачили.

Відповідаючи на запитання, черкаський митрополит також повідомив, що особисто він перераховував кошти для українських вояків, які захищають нашу державу від іноземної агресії. Також церква відправляла солдатам взуття.

На запитання про нинішнє ставлення в УПЦ МП до Патріарха Московського і всієї Русі Кирила владика Софроній відповів, що «дуже багато людей в особистості патріарха Кирила розчарувалися». Водночас він додав, що «щось казати, пропагувати, налаштовувати на щось чи проти чогось людей ми не маємо права. От коли вже у нас стабілізується положення в державі, буде Президент, буде нова Верховна Рада, Кабінет міністрів, тоді можна буде щось говорити і пропагувати».

Митрополит Софроній, який не раз висловлювався за канонічну автокефалію (незалежність) Української православної церкви, нині вважає, що «на цей момент... не можна пропонувати ніяких шляхів щодо об’єднання» українських церков, щоб не викликати додаткових непорозумінь серед віруючих.

Він висловився категорично проти того, щоб здійснювати публічні богослужіння.

– У нас от поставили в Черкасах хреста в пам’ять Небесної сотні біля Білого дому. І там зараз збираються, служать молебні. Що то може бути за молебень? Де він ще може бути прийнятий Богом, окрім храму? Це все повинні ми робити в храмі, де є місце, де можна звертатись до Бога, а не на кожному Майдані. На Майдані можна тільки висловлювати свій протест, а не молитися Богу. Щоправда, зі мною не дуже погоджуються ті, хто таке робить. Але це все робиться лише для помпи, для того, щоб люди побачили, – вважає Софроній.

У відповідь на запитання, чи вважає він «зраду» колишньої черкащанки, голови Ради Федерації РФ Валентини Матвієнко (котра підтримала політику Путіна щодо України) ідейною чи простим пристосуванством, владика Софроній відповів, що у Матвієнко не може бути принципової позиції:

– Людина живе в іншій державі і не цінує своєї Батьківщини. Людина просто прилаштувалася, і їй добре, не хоче залишати свого привільного життя. Бо в Росії щось скаже – і одразу поплатиться своєю посадою. Це треба бути патріотом...

Відповідь уродженця Сміли, міністра культури РФ Володимира Мединського на своє відеозвернення митрополит Софроній назвав «не відповіддю, а суцільною безграмотністю».

– Показано в тих словах, наскільки людина не має ніякої освіченості, – зауважив владика Софроній. – Як він може бути міністром культури, говорячи таке? Якщо це, звісно, він складав ту відповідь, а не хтось йому склав, а він просто підмахнув, не читаючи. Так могла написати людина, яка не має більше чотирьох класів освіти.

Відповідаючи на запитання журналіста, чи дає він собі звіт у тому, що свого часу підтримував не дуже чесну людину – тодішнього губернатора Сергія Тулуба, черкаський митрополит зауважив:

– Це неправильний висновок. Я просто жив з ним у порозумінні. Це не є підтримка. Я з усіма губернаторами, які були у Черкасах, ніколи не мав ніякого конфлікту. Тим більше, не мав конфлікту із Сергієм Борисовичем. Який у мене з ним може бути конфлікт, коли він добре до мене ставився? А що було в нього, які там в нього були наміри, – він ж мені про це не казав. Порад він у мене ніколи не питався. Він виконував свою місію, я виконував свою місію. Це не була підтримка, це були просто добрі стосунки – людини з людиною. Він же на зобов’язаний був на щось благословення у мене брати.

реклама

Інші матеріали по темі:

Коментарі  

 
+9 #6 Армагедон 07.05.2014 15:11
А тепер щодо Кірілки Гундяєва: не треба було в нього зачаровуватись, щоб тепер розчаровуватись . Хіба церква не вчить - "Не сотвори собі кумира"?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #5 Армагедон 07.05.2014 15:09
Нема ніякої ради на цих святенників типу Софронія! Не гоже спочатку цілуватись з усякою владою і служити їй, а тоді крутитись-вертітись, щоб знову камуфлюватись під місцевість.
І ще: приберіть кіоск, який розташований просто у вашій церкві, бо дуже неприємно чути, як дзвенять копійки в час служби. Хіба вам не досить кіоску, який є у "передбаннику"? Мало виторгу?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+10 #4 Дід Трохим 07.05.2014 13:38
Був хитрим, став лукавим. За те, що багато людей розчарувалися в Кирилі знає, а от чи він розчарувався - ні слова. Хрест Небесній сотні не під крилом УПЦММП - то він і "неправильний". А про Тулуба я краще промовчу. Я грішний багато в чому, але краще з Богом говоритиму без таких посередників як Софроній
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+7 #3 Loki 07.05.2014 13:37
Ещё больше людей никогда и не пыталось из него "сотворить себе кумира". И не из него только.))
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #2 Каркар 07.05.2014 13:29
Що то може бути за молебень? Де він ще може бути прийнятий Богом, окрім храму? Це все повинні ми робити в храмі, де є місце, де можна звертатись до Бога, а не на кожному Майдані.

Щось це мені нагадує... "Свєчі, куплєнниє за прєдєламі храма, нєдєйствітєльни "? Звертання до бога, подані не в спеціально відведених місцях, богом не приймаються?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #1 Anchlus 07.05.2014 13:24
Патріот!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

реклама Делікат

bigmir)net TOP 100