реклама Делікат

фото - радіо "Свобода"

фото - радіо "Свобода"

Якщо у членів партії «Батьківщина», які займають активну позицію, є бізнес, то з ними зустрічаються і кажуть: «Ми або заберемо в тебе бізнес, або переходь у Партію регіонів»… Статус народного депутата допомагає у тому, що я можу написати запит, зустрітися з керівництвом облдержадміністрації… Раніше я багато років очолював черкаську «Батьківщину», але зараз моя функція - вищого порядку… У списку до місцевої ради не повинні бути супер-яскраві особистості, які свої особисті амбіції ставитимуть вище інтересів колективу і партії... Провокації? Ми до них практично готові…

Щоб захистити офіс обласної "Батьківщини" від провокацій, його назвали громадською приймальнею народного депутата

Щоб захистити офіс обласної "Батьківщини" від провокацій, його назвали громадською приймальнею народного депутата

З Ігорем Геннадійовичем Єреськом «Прочерк» зустрівся в офісі Черкаського обласного осередку БЮТ. При вході у приміщення дві таблички повідомляють гостям, що вони знаходяться перед громадськими приймальнями народних депутатів Миколи Томенка та Ігоря Єреська. У середині приміщення, як і належить, портрети Юлії Володимирівни, прапори – синьо-жовті та з символікою партії, гудуть вентилятори.

– Я можу розповідати багато, але ви краще задавайте запитання, – одразу пропонує Ігор Єресько.

 «Ми проходили більш серйозні випробування, коли в офісі, за часів Кучми, робили справжні обшуки»

 Оскільки ми знаходимося у тому ж офісі БЮТ, який місяць як «розміновувала» міліція від інформаційних листівок партії, то…

– Який стан справ з «вибуховими» листівками?

– Буквально три-чотири дні тому назад я безпосередньо займався цим питанням. Мені було сказано, що відкрито карну справу по факту замінування. Що ж до партійних листівок, то, як я зрозумів зі слів слідчих, ця справа не знаходиться поки що в провадженні. Цю справу передають від прокуратури в міліцію і від міліції в прокуратуру. Тобто, це питання зависло. Принаймні, ніяких протоколів не видавали, ніяких офіційних відповідей я не отримував. Але думаю, що ця справа для влади безперспективна.

– Як рідні і друзі поставилися до «замінування» офісу БЮТ? Переживали?

– Мої рідні і друзі сприйняли це з усмішкою. Тому що я, як народний депутат, проходив, скажімо так, більш серйозні випробування. Це було, наприклад, коли в офісі за часів Кучми робили обшуки і мене намагалися допитувати з приводу організації незаконних мітингів і таке інше. Але то було давно. Тож «замінування» офісу, причин для якого не було, викликало посмішки в багатьох¸ зокрема, і в колег з інших областей. Адже ми спокійна організація і мститися нам за щось аж на такому рівні… Ми не бізнесмени, грошей не маємо.

– Чи відчувають тиск рядові члени партії на місцях?

Міліція вилучила партійні листівки після того, як потрапила до офісу, перевіряючи сигнал про його замінування

Міліція вилучила партійні листівки після того, як потрапила до офісу, перевіряючи сигнал про його замінування

– Ви знаєте, спроби тиску від Партії регіонів дуже хитромудрі. Бо ніяких документів, які б прямо вказували на те, що здійснюється тиск на членів партії «Батьківщина», я не бачив. Але є певні дії: наприклад, це фактично розправа з керівником нашої обласної організації партії Анатолієм Бондаренком – витягнута справа п’ятирічної давнини про нібито фальшивий диплом про вищу освіту. Крім того, якщо у членів партії «Батьківщина», які займають активну позицію, є бізнес, то з ними зустрічаються і кажуть: «Ми або заберемо в тебе бізнес, або сприятимемо тобі в його розвитку, якщо ти перейдеш у Партію регіонів». Своєрідна форма тиску застосовується до тих людей, що знаходяться на державній службі. Я маю на увазі і вчителів, і медиків. Настирливі пропозиції йдуть щодо вступу в партію. Якщо людина не погоджується, то застосовують санкції, як це було застосовано до Бондаренка. Іде тиск на наших керівників райрад безпосередньо. Їх обмежують у діяльності, а це проведення сесій, постановка і вирішення питань. Шукають якісь формальні зачіпки до їх роботи, які завжди можна знайти: документ не той підписаний, інші форми тиску. Але поки що більшість людей тримаються, і я дякую їм за це. Тримаються, бо вони переконані в справедливості і правильності того шляху, що вони обрали з Блоком Юлії Тимошенко.

 До пропозицій БЮТ на Черкащині не дослухаються, однак партія  продовжує сподіватись на демократичність влади

- А наскільки сьогодні взагалі є дієвою опозиція в області?

Менше року тому у ЇЇ перемозі на Черкащині ніхто не сумнівався

Менше року тому у ЇЇ перемозі на Черкащині ніхто не сумнівався

- Давайте визначимо критерій дієвості опозиції. Дієвість опозиції, на мою думку, полягає насамперед в тому, що вона повинна пропонувати свої шляхи розвитку країни в цілому, і області зокрема. Тобто, це не гола критика якихось фактів, яких в будь-якої влади дуже багато. Але ми бачимо, що зараз і в країні, і на Черкащині, влада системно працює для встановлення авторитаризму, як системи управління цілою державою. Це стосується і політичної і економічної систем, це стосується, навіть, погляду на історію розвитку України, і багатьох інших речей. І загальний висновок, який зараз робить опозиція – розвиток України не спрямований на її цілісність і незалежність. Які факти можна навести на Черкащині? Це, насамперед, факти у сфері економіки: йде згортання малого та середнього бізнесу. Це пов’язано зі спробою введення в дію нового Податкового кодексу. Усі представники малого і середнього бізнесу виступають проти його прийняття. Також громадяни виступають проти нововведень у пенсійному законодавстві, проти інших пропозицій цього уряду. І це вже стає системою. Опозиція пов’язує таку ситуацію, яка склалася у економічних питаннях, насамперед, з невмінням, небажанням влади проводити курс на економічну реформу. Це голе адміністрування. Можна сказати, що ми повертаємося в економічній площині у радянську систему. Тому ми, як опозиція, пропонуємо інші, ринкові і соціальні шляхи розвитку Україні, і це було зроблено при попередньому уряді Юлії Тимошенко, коли вдалося співпрацювати з МВФ на наших умовах. Тоді вдалося зберегти соціальні стандарти, незважаючи на економічну кризу. І це тільки один напрямок розвитку.

– Чи дослухається до вас інша сторона?

– Вони нас чують або роблять вигляд що чують, але не дослухаються. Бо після зміни керівництва, на початку нашої діяльності у парламенті ми пробували в своєму комітеті з економічної політики, де я є заступником, критикувати і вносити пропозиції, скажімо, в програму соціально-економічного розвитку країни в цілому. Або ми намагалися вносити зміни в законодавчі ініціативи Партії регіонів, що пов’язані з економічним розвитком. Всі наші пропозиції (це було видно по засіданнях парламенту) відкидаються. Це стосується і Податкового кодексу і пенсійного законодавства і всіх практично економічних законів… Але ми не покладаємо рук, виносимо в зал свої закони. Ми не песимісти, йдемо суто парламентськими методами, стараємося скерувати розвиток економіки України у те русло, яке зараз потрібно, виходячи з світових тенденцій розвитку економіки в цілому. Тут, на Черкащині, я чітко можу сказати, що до наших пропозицій не прислухаються. Більше того, з нами тут намагаються не радитися і обходитися так, ніби партії «Батьківщина» на теренах Черкащини взагалі немає.

Про законодавчі пропозиції від опозиції можна подебатувати хіба що на.. радіо. Ігор Єресько разом з Олексієм Плотніковим (Партія регіонів) - часто виступають в ефірі радіо "Свобода"

Про законодавчі пропозиції від опозиції можна подебатувати хіба що на.. радіо. Ігор Єресько разом з Олексієм Плотніковим (Партія регіонів) - часто виступають в ефірі радіо "Свобода"

– А статус народного депутата не допомагає вам «достукуватись»?

– Статус народного депутата допомагає у тому сенсі, що я можу написати запит, отримати відповідь на цей запит. Я можу піти зустрітися з керівництвом області або інших установ, отримати пояснення різного роду. А таких пояснень я хочу отримати все більше і більше. Це, наприклад, пов’язано з утиском керівників наших партійних організацій, наших депутатів, які займаються тими чи іншими формами діяльності – чи то бізнесом, чи вчителюванням, чи лікарською роботою. Але вода і камінь точить. Я все-таки маю надію, що нова влада, та й влада взагалі, буде прислухатися, діяти тут, на Черкащині, на демократичних засадах.

– Нещодавно у Каневі відкрили оновлений музей Шевченка. «Прочерк» детально висвітлював суперечки, що тривали з приводу нової експозиції музею, яку громадськість не сприйняла. Чи не було б проявом дієвості опозиції проведення мітингу біля тієї ж Чернечої гори під час приїзду туди Віктора Януковича?

– Виходячи з настрою сучасної влади і особливо тих людей, які безпосередньо приймали участь в розбудові музею (маю на увазі Ларису Скорик та інших), аргументи значної частини населення, митців поки що не будуть мати сили. Але ще раз повторюю: ми не розраховуємо на миттєве сприйняття якихось наших пропозицій, ми розраховуємо на певний період розуміння і сприйняття нашої позиції. Це стосується і музею в Каневі, і наболілих проблем із «Золотою підковою». Адже багато культурно-мистецьких пам’яток, що були відбудовані завдяки цій туристичній програмі (незважаючи на всі негаразди, що її супроводжували), треба довести або до кінця або законсервувати, бо це історична пам'ять Черкащини, всього українського народу. Та ж трипільська культура! А це ж цілий пласт культури, що виникла на теренах Черкащини і має досить серйозну історичну вагу … Не можна так ставитися: оце ми прикриємо і все. А думка громадськості, думка людей, які переживають за це? Я останнім часом не чую від влади пропозицій відносно проведення подальшої роботи в цьому напрямку. Тобто проблем тут багато, і громадськість (не тільки політичні партії) можуть і мітинг провести. Але мітинг як форма протесту – миттєвий. От якби результатом цього мітингу було створення якогось комітету захисту цього ж музею, або інші постійно діючі форми, тоді б це було більш-менш ефективно. А так на мітингу люди часто лише виплескують свої емоції.

 Бютівці-зрадники, що побігли в коаліцію, мають вагомі на те причини: у когось бізнес страждав, у когось сім’я…

Коли на Черкащину приїжджав прем'р-міністр, опозиція могла вільно розміщувати свої плакати і бігборди. Зараз рекламні агентства бояться співпрацювати з БЮТ

Коли на Черкащину приїжджав прем'р-міністр, опозиція могла вільно розміщувати свої плакати і бігборди. Зараз рекламні агентства бояться співпрацювати з БЮТ

– На передвиборчій конференції черкаських міських регіоналів один з виступаючих зауважував, що хоч влада і змінилася після виборів, але у місцевих рада панують представники БЮТ і «Нашої України», тож саме ці політичні сили відповідальні за всі гріхи сьогодення…

– Це відома історія про листи, коли новий керівник, прийшовши, відкриває конверт, а там порада: вали все на людей, що були до тебе. В іншому конверті написано: готуй такий самий лист. Зрозуміло, що в цієї політичної сили інерція мислення дуже розвинена, і вони посилаються постійно то на Кабінет Міністрів Тимошенко, то на попередню владу загалом. А зараз кажуть, що в радах нібито панують бютівці. Та давайте розділимо у місцевих радах політику і економічні питання. Є ж питання, що не пов’язані навіть з місцевою політикою: я маю на увазі чи то виділення коштів на асфальтування доріг чи інші проблеми. От нехай згуртовують, переконують. Один з основних недоліків сучасної влади – в її безапеляційності і беззаперечності суджень. Вони не визнають іншої думки особистості, партії в цілому, громадських організацій. От буде так, як я сказав! Але на Черкащині, на мою думку, такі речі не повинні проходити. Бо Черкаси – вільне козацьке місто, і для мене це - не порожній лозунг. У нас села історично існують 300-400 років. І наскільки я знаю (і впевнений в цьому) люди дуже вільнолюбиві, розумні, вони такі, що самі закон порушувати не будуть, але й притиснути їх, не враховувати їх думку при вирішенні тих чи інших питань, дуже важко.

– Стосовно виборів. Як ви ставитесь до думки, висловленої головою Черкаської обласної організації УНП Леонідом Даценком в інтерв’ю «Прочерку» щодо обєднання ваших політичних сил для перемоги на виборах?

– У жовтні? Юридичне об’єднання зараз вже неможливе, бо як об’єднана організація ми не зможемо брати участь у виборах. Але справа в тому, що ми цього об’єднання від УНП давно чекаємо. Воно повинно бути ідеологічним насамперед. Бо ми сповідуємо, на мій погляд, однакові цінності: незалежна Україна і весь комплекс питань, який пов'язаний з формуванням незалежної суверенної України як держави.

Першим зрадив Юлію Тимошенко Ігор Савченко, заступник керівника обласного виборчого штабу. Під час виборів Ігор Васильович невтомно роздавав черкащанам безкоштовні сертифікати на землю. Від імені прем'єр-міністра.

Першим зрадив Юлію Тимошенко Ігор Савченко, заступник керівника обласного виборчого штабу. Під час виборів Ігор Васильович невтомно роздавав черкащанам безкоштовні сертифікати на землю. Від імені прем'єр-міністра.

– Ви багато років очолювали обласну організацію партії. Та коли Юлія Володимирівна досягла вершини слави, вас було усунуто з керівництва, а поставлено тих, хто першими потім і побіг у коаліцію. Що ви відчуваєте?

- Не всі вони перейшли в коаліцію. Причини ж у колишніх моїх товаришів по партії були різні. Принаймні, коли я спілкувався з ними, то виявилось: у когось бізнес страждав, у когось сім’я страждала, хтось не побачив перспективи розвитку. Я їх засуджую внутрішньо і я завжди кажу, що те, що вони зробили, це неправильно. (Йдеться, зокрема, про черкаських народних депутатів - колишніх бютівців - Володимира Іваненка, Ігоря Савченка та Петра Кузьменка – Авт.). Відносно ж мене…

Потім до провладної коаліції увійшов Володимир Іваненко, керівник БЮТ у Черкасах

Потім до провладної коаліції увійшов Володимир Іваненко, керівник БЮТ у Черкасах

Я розумію, що так чи інакше, але ситуація і країна змінюються. Ті методи, якими я керувався в своїй діяльності раніше, були такі, що журналісти їх охрестили як романтизм. І називали мене останнім романтиком поряд з іншими місцевими діячами. Я не жалкую за тими роками, коли працював на посаді керівника черкаської «Батьківщини». Але і зараз я активно працюю. Функція моя зараз полягає  вже трохи в іншому, може це функція трохи вищого порядку: я стою на сторожі інтересів партії «Батьківщина» як народний депутат. Дію на місцеві органи влади через форми свого тиску, а партія тут безпосередньо займається тим, чим повинна. Тобто у мене образ якихось особистих не було. Можливо, смуток був, що я не так активно беру участь у політичному житті області, але свою нішу я знайшов і думаю, що тут я працюватиму більш плідно, ніж працював у структурі партійній. Але ще раз повторюю: я звідси не пішов.

– Як зараз готується партія до виборів? Те саме попереднє голосування  проводите?

- Праймеріз – це перша спроба перейти нашій партії на європейську модель організації партійної роботи. І як будь-яка перша спроба, вона не доведена, на мою думку, до логічного кінця. А чому не доведена? Бо багатьох людей, яких ми виставляли на праймеріз, просто не знають. Але з іншого боку, це досить ефективна система визначення реальних лідерів партійних осередків, які в нас існують. Такі голосування ініціюють зміну лідерів партійних осередків, бо не секрет, що парткерівник буває часто лише формальним. Але я скажу парадоксальну річ. З власного досвіду виніс, що в списку до місцевої ради не повинно бути … супер-яскравих особистостей, які свої особисті амбіційні речі ставлять вище інтересів колективу і партії. Бо важко тоді працювати в такому колективі. Всі документи, що будуть вноситися на розгляд, викликатимуть багато несуттєвих запитань і поправок.

– Як черкаський БЮТ готується до можливих провокацій?

– У нас в кожному штабі існує посада юриста. Це, як правило, кваліфіковані люди, які достеменно знають ситуацію і пройшли не одні вибори. А провокації… ми до них практично готові. Вони настрій наш бойовий не псують. Ми стаємо від цього лише впертішими і злішими. Бо не можна так з БЮТом і партією «Батьківщина» обходитися, як це робить влада. Може ж не вийти того, що хоче влада, адже є БЮТ, інші демократичні сили, зокрема, Народний Рух. Ми не одні, хоч ми - головна опозиційна сила на Черкащині. До нас приходять люди. Ми координуємо свою діяльність і відстоюємо своє право на свободу, на розвиток України і, зокрема, Черкащини.

Якого "виборчого" коровая отримає від Черкащини Юлія Тимошенко? Це залежить від готовності її команди захистити реальне волевиявлення черкащан

Якого "виборчого" коровая отримає від Черкащини Юлія Тимошенко? Це залежить від готовності її команди захистити реальне волевиявлення черкащан

       

реклама

Коментарі  

 
+2 #11 Українськия читач 10.09.2010 19:53
Додаток до коментарю №9. Після реставрації музею Т.Шевченка в Каневі, що її зробила дамочка Скорик, знищена душа і світла пам'ять про нашого Батька нації.Такими дамочками нищиться все наше, рідне, українське.
Якби депутати вели таку боротьбу за наші святині і український змучений народ -ціни їм не було б!!!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #10 Дарина 09.09.2010 08:54
Юлія Володимирівна разом з Єресько і йому подібними зрадили всіх тих членів партії які творили "Батьківщину" в Черкській області з нуля, і в той час працювали коли Єресько навіть боявся на люди виходити як голова обласної організації а замісь себе Вишиваного посилав.Де тепер Вишиваний,де інші.І гляньте хто залишився.а тепер вони ллють сльози ,як їх зрадили. наче навколо ніхто нічого не бачить.трухляве дерево рости не може
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #9 Українськия читач 08.09.2010 21:09
Всі націонал-демократичні депутати усіх рівнів, єднайтесь і боріться за вільну Україну, за її святині і кращу долю українців!
Було б дуже добре, коли б патріотичні депутати об'єдналися і піднімали українців на захист нашої святині - музею Т.Г.Шевченка в Каневі.
"Народні депутати" - тушки-перебіжчики, а вірніше зрадники. Яке ви мали право переходити із фракції БЮТ у Партію регіонів, коли люди вас туди не обирали? Яке ви маєте право свої шкурні інтереси ставить вище довіри народу? Цим тушкам "важко живеться", а як живеться народу, що делегував їх у Верховну Раду, вони знають?
Депутати-зрадники, до яких всі ставляться з презирством, пам'ятайте!Могила не має кишень, а честь і служіння народу -найвища доблесть!
Українці!Чого ми мовчимо?! Невже боїмося, що теперішня влада забере наші злидні?!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+1 #8 Poleno 08.09.2010 17:46
шановні,ви постійно того Бондаренка чепляєте за диплом...як неосвідомлені...это ж пушка чистой воды.....вам не по морали за хлопца с села, который всё своими руками построил и добился чего-то в 35 лет,чего про вас уважаемые не скажешь...ваше дело только трындеть тут на сайтах и лить всякое нечистое...хоть бы в правде разобрались для начала, глупые люди!!!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-9 #7 Дуся 08.09.2010 15:12
БЮТ був формальним і при Єреську.
Тепер БЮТ провальний взагалі.
Прийшли заробітчани - металіст **,
меляса - **, бездара - ***, тирили і тирять гроші Губського сімейка ****, в упаді ***.
Коля Томенко все зробив щоб добити БЮТ перед Президентськими виборами.
Сором і ганьба!
6yaqe
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #6 Коси, коса, пока роса 07.09.2010 20:20
Єресько - молодець. Однозначно - єдиний борець за ідею серед тих, кого Юля заколекціонувал а на черкащині.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #5 вася 07.09.2010 11:49
Ігор Генадійович ти ж розумний чувак. Хіба ти не розумієш що Толя з фальшивим диплоиом це мінус 5 відсоткв у БЮТу на Черкащині. Хто й хотів би проголосувати за БЮТ не буде готосувати за цього "дипломованого" спеціаліста
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #4 Сеня 07.09.2010 06:18
Счастье нынешней власти в том, что в Черкассах нет оппозиции. Одни клоуны *** Олейник хоть говорить мог как политик. Этот вообще связать двух слов не может. И трясется весь со страха. Опппппозззззииц ионер ***...
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+6 #3 Борець 06.09.2010 16:59
А ви не в криївках сидіть, а самі йдіть працювати на благо народу в бют і не базікайте. Було б ким замінити тих неуків бондаренків, їх би давно, думаю, замінили. Єресько ж не буде сам працювати. А так, більшість побігла одразу в ПР. Хочa серед тих, хто побіг достойних теж мало....
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #2 боаз 05.09.2010 15:50
згоден - черкаський бют виродився. Ще можна сподіватись на ЮЛЮ, але не на тих, хто до неї примазався на Черкащині. Бо це або пройдисвіти (шукають вигоди) або компаньйони Томенка (при всій повазі до Миколи Володимировича - в області він попідтягував очевидних слабаків - Греся, Бондаренка. нездатних боротися за ідеали Тимошенко, бо не розуміють їх через свою недалекість!!!) .
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

реклама Делікат

bigmir)net TOP 100